ADMINISTROWANIE I ZARZĄDZANIE

Zarządzanie nieruchomościami wymaga doświadczenia, wiedzy i zespołu podejmującego wielotorowe działania.

Obsługa w ramach zarządu nieruchomością:

  • dokonanie rejestracji Wspólnoty (REGON, NIP, rachunek bankowy)
  • wyszukiwanie firm świadczących usługi oraz negocjowanie warunków współpracy
  • przygotowanie umów na dostawy mediów (woda, prąd, gaz)
  • przygotowanie umów na usługi (wywóz nieczystości, konserwacja, sprzątanie, ochrona, przeglądy techniczne, ekspertyzy, nadzory, remonty)
  • przygotowanie umów ubezpieczenia budynku​
  • negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych, np. ubezpieczenia mieszkań
  • regulowanie należności nieruchomości, w zakresie ustalonym przez Radę Osiedla/Zarząd
  • regulowanie należności nieruchomości
  • opracowanie wieloletniego planu zarządzania nieruchomością wspólną zgodnie z preferencjami właścicieli
  • udział w procesie przejęcia nieruchomości od developera lub dotychczasowego zarządcy,
  • stworzenie procedur reklamacyjnych i udział w procesie reklamacji,
  • wyszukiwanie firm świadczących usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz negocjowanie cen i warunków umów,
  • kontrola i nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów wspólnych nieruchomości,
  • kontrola i nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku,
  • kontrola i nadzór nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości – np. ochrona,
  • dokonywanie odczytów liczników lub nadzór nad wykonywaniem odczytów liczników,
  • nadzór nad terminowym zlecaniem kontroli technicznych, okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne,
  • sporządzenie regulaminów oraz instrukcji obsługi lokalu,
  • pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości,​
  • prowadzenie biura Administracji (korespondencja z mieszkańcami, odbieranie telefonów, maili),
  • prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy Prawa Budowlanego,
  • zgłaszanie usterek części wspólnych developerowi,
  • kontrola i nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków,
  • kontrola i nadzór nad odbiorem prac remontowych i modernizacyjnych,
  • wykonywanie podjętych uchwał przez właścicieli nieruchomości,
  • bieżące monitorowanie ogólnego stanu technicznego nieruchomości,
  • kontakt telefoniczny 24h na dobę z administratorem oraz internetowa obsługa mieszkańców,
  • przygotowanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • prowadzenie i bieżąca aktualizacja wykazu właścicieli lokali,
  • przygotowywanie raportów dla Zarządu lub Rady Osiedla,
administracja.jpg