Zarządzanie nieruchomościami wymaga doświadczenia, wiedzy i zespołu podejmującego wielotorowe działania.
Obsługa w ramach zarządu nieruchomością:
- dokonanie rejestracji Wspólnoty (REGON, NIP, rachunek bankowy)
- wyszukiwanie firm świadczących usługi oraz negocjowanie warunków współpracy
- przygotowanie umów na dostawy mediów (woda, prąd, gaz)
- przygotowanie umów na usługi (wywóz nieczystości, konserwacja, sprzątanie, ochrona, przeglądy techniczne, ekspertyzy, nadzory, remonty)
- przygotowanie umów ubezpieczenia budynku
- negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych, np. ubezpieczenia mieszkań
- regulowanie należności nieruchomości, w zakresie ustalonym przez Radę Osiedla/Zarząd
- regulowanie należności nieruchomości
- opracowanie wieloletniego planu zarządzania nieruchomością wspólną zgodnie z preferencjami właścicieli
- udział w procesie przejęcia nieruchomości od developera lub dotychczasowego zarządcy,
- stworzenie procedur reklamacyjnych i udział w procesie reklamacji,
- wyszukiwanie firm świadczących usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz negocjowanie cen i warunków umów,
- kontrola i nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów wspólnych nieruchomości,
- kontrola i nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku,
- kontrola i nadzór nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości – np. ochrona,
- dokonywanie odczytów liczników lub nadzór nad wykonywaniem odczytów liczników,
- nadzór nad terminowym zlecaniem kontroli technicznych, okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne,
- sporządzenie regulaminów oraz instrukcji obsługi lokalu,
- pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości,
- prowadzenie biura Administracji (korespondencja z mieszkańcami, odbieranie telefonów, maili),
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy Prawa Budowlanego,
- zgłaszanie usterek części wspólnych developerowi,
- kontrola i nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków,
- kontrola i nadzór nad odbiorem prac remontowych i modernizacyjnych,
- wykonywanie podjętych uchwał przez właścicieli nieruchomości,
- bieżące monitorowanie ogólnego stanu technicznego nieruchomości,
- kontakt telefoniczny 24h na dobę z administratorem oraz internetowa obsługa mieszkańców,
- przygotowanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
- prowadzenie i bieżąca aktualizacja wykazu właścicieli lokali,
- przygotowywanie raportów dla Zarządu lub Rady Osiedla,